Opleiding: Upselling en Cross-selling in de reissector – maak je klant nog meer tevreden

​Tijdens deze interactieve opleiding van drie uur leren we reisprofessionals hoe ze hun verkoopvaardigheden kunnen versterken door gericht in te spelen op kruis- en bijverkoop. We verkennen de verschillende contactmomenten met de klant en bekijken welke producten en diensten zich het best lenen tot een succesvolle bijverkoop — van verzekeringen en excursies tot upgrades en extra comfortopties.

De deelnemers ontdekken hoe ze met een klantgerichte aanpak meerwaarde kunnen creëren en hoe ze met overtuiging en vertrouwen bijkomende producten kunnen aanbieden zonder opdringerig over te komen. We reiken praktische tools, concrete voorbeelden en tips & tricks aan om beter om te gaan met bezwaren en om elk aanbod te integreren in het totaalplaatje van de reisbeleving.

Doelstellingen van de training:

  • Inzicht in kruis- en bijverkoop met praktijkvoorbeelden uit de reissector
  • Herkennen van verkoopsmomenten voor kruis- en bijverkoop
  • Leren hoe kruis- en bijverkoop bijdraagt aan de meerwaarde van een reiservaring
  • Omgaan met bezwaren en noden omzetten in overtuigende verkoopargumenten
  • Vergroten van het vertrouwen en de overtuigingskracht in het verkoopgesprek

Wanneer: donderdag 4 december, 10:00-13:00u
Waar: Puurs-Sint-Amands, Bistro 31

Voorwaarden en inschrijven via de Belgian Travel Academy.


E-vram 2025-52 (30 oktober 2025)