Home > Geen categorie > #ReisBewust – #ReisGerust

#ReisBewust – #ReisGerust

VVR lanceert ‘#ReisBewust – #Reisgerust’ campagne

De #ReisBewust – #ReisGerust campagne moet ervoor zorgen dat de reiziger beter geïnformeerd wordt en hij zo bewust de keuze maakt om goed omkaderd, goed beschermd en dus gerust op vakantie te vertrekken. Voor de professional is het een eenduidige manier om mee te surfen op een actie die breed gedragen wordt, zijn troeven nog beter in de verf zet en zijn zichtbaarheid verhoogt.

Bij de start van het nieuwe jaar lanceert de VVR – die dit jaar 45 jaar bestaat – een campagne die ervoor moet zorgen dat reizigers er bewust voor kiezen om gerust te reizen. Fien De Baere, bedenker en coördinator van de campagne: “De campagne dient verschillende doelen. Enerzijds werd ze opgezet om de consument blijvend bewust te maken om een erkende reisprofessional onder de arm te nemen. Op deze manier kan de reiziger ook gerust reizen, aangezien hij weet dat zijn vakantie op deze manier in professionele handen is, hij maximaal beschermd wordt en zekerheid heeft dat zijn betalingen eveneens bescherming genieten. Anderzijds richt de campagne zich ook naar de reisprofessional. Deze mag fier zijn op zijn metier en moet dat ook durven uitdragen”.

#ReisBewust – #ReisGerust werd zo opgezet omdat deze aanpak makkelijk kan meegroeien in functie van de actualiteit. Ze kan makkelijk verschillende thema’s dragen zoals bijvoorbeeld duurzaamheid, opleiding en bijscholingen, enz…

De campagne loopt vooral op de verschillende social media en zal ook ter beschikking gesteld worden van de leden.

Ook offline zal de campagne lopen met een kick-off tijdens het vakantiesalon in Antwerpen. Het VVR-team zal daar gedurende 4 dagen aanwezig zijn en de bezoekers informeren over de meerwaarde van de reisprofessional. Je vindt het VVR-team terug in Hall 1 op stand 1102.

Meer informatie betreffende de campagne vind je via www.vvr.be/reisbewust 

VVR, de Vereniging Vlaamse Reisbureaus VZW vertegenwoordigt vandaag 600 individuele leden in Vlaanderen en Brussel.

Dit is goed voor meer dan 1000 verkooppunten waar meer dan 4000 medewerkers actief zijn. Samen verzorgen ze de vakantie van meer dan 4 miljoen klanten wat staat voor een omzet van meer dan 2.2 miljard euro. Door de officiële koepel waarin VVR en UPAV – die in Wallonië dezelfde doelstellingen voor Franstalige reisprofessionals nastreeft – samenwerken is ook op nationaal vlak een unieke vertegenwoordiging van de sector afgedekt.